wird in neuem Tab geöffnet
How games move us
emotion of design
Verfasser:
Suche nach diesem Verfasser
Isbister, Katherine
Mehr...
Verfasserangabe:
Katherine Isbister
Bereich:
Informatik
Jahr:
2017
Verlag:
Cambridge US, The MIT Press
Mediengruppe:
Sachbuch
Bücherei | Bereich | Standorte | Status | Frist | Vorbestellungen |
Stadtteilbücherei:
Hauptstelle
|
Bereich:
Informatik
|
Standorte:
WIU
7
ISB / Erdgeschoss
|
Status:
Verfügbar
|
Frist:
|
Vorbestellungen:
0
|
This is a renaissance moment for video games -- in the variety of genres they represent, and the range of emotional territory they cover. But how do games create emotion? In How Games Move Us, Katherine Isbister takes the reader on a timely and novel exploration of the design techniques that evoke strong emotions for players. She counters arguments that games are creating a generation of isolated, emotionally numb, antisocial loners. Games, Isbister shows us, can actually play a powerful role in creating empathy and other strong, positive emotional experiences; they reveal these qualities over time, through the act of playing. She offers a nuanced, systematic examination of exactly how games can influence emotion and social connection, with examples -- drawn from popular, indie, and art games -- that unpack the gamer's experience.
Suche nach diesem Verfasser
Aufsätze:
Zu diesem Aufsatz wechseln
opens in new tab
Diesen Link in neuem Tab öffnen
Mehr...
Systematik:
Suche nach dieser Systematik
WIU 7
Interessenkreis:
Suche nach diesem Interessenskreis
englisch
Beschreibung:
167 Seiten
Suche nach dieser Beteiligten Person
Mediengruppe:
Sachbuch