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How games move us

emotion of design
Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Isbister, Katherine
Verfasserangabe: Katherine Isbister
Bereich: Informatik
Jahr: 2017
Verlag: Cambridge US, The MIT Press
Mediengruppe: Sachbuch
verfügbar (wo?)

Exemplare

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Stadtteilbücherei: Hauptstelle Bereich: Informatik Standorte: WIU 7 ISB / Erdgeschoss Status: Verfügbar Frist: Vorbestellungen: 0

Inhalt

This is a renaissance moment for video games -- in the variety of genres they represent, and the range of emotional territory they cover. But how do games create emotion? In How Games Move Us, Katherine Isbister takes the reader on a timely and novel exploration of the design techniques that evoke strong emotions for players. She counters arguments that games are creating a generation of isolated, emotionally numb, antisocial loners. Games, Isbister shows us, can actually play a powerful role in creating empathy and other strong, positive emotional experiences; they reveal these qualities over time, through the act of playing. She offers a nuanced, systematic examination of exactly how games can influence emotion and social connection, with examples -- drawn from popular, indie, and art games -- that unpack the gamer's experience.

Details

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Systematik: Suche nach dieser Systematik WIU 7
Interessenkreis: Suche nach diesem Interessenskreis englisch
Beschreibung: 167 Seiten
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Mediengruppe: Sachbuch